quinta-feira, 17 de agosto de 2017

ABA INGLÊS 115

Friday Message
11/8/2017

Questions with "Want"
Hello there!

I hope you are having a great Friday!
Seu progresso:
Beginners
Continue estudando
Hello!

How are you today? I hope your Friday is going well.

Today we are going to look at questions with “Do you want” or “Do you want to” in English.
Hoje vamos estudar como fazer perguntas com “Do you want” ou “Do you want to” em inglês.

Take a look at the following conversation between Victoria and Michael to see how they are used:
Victoria: Hi, Michael. Do you want to come to the cinema with me today at 5.30?
Victoria: Olá, Michael. Você quer ir ao cinema comigo hoje às 05:30?

Michael: OK, Victoria. Do you want me to invite Sally too?
Michael: OK, Victoria. Você quer que eu convide também a Sally?

Victoria: You can but I think she’s busy.
Victoria: Pode, mas acho que ela está ocupada.

Michael: What movie do you want to watch?
Michael: Qual filme você gostaria de ver?

Victoria: I’m not sure. Let’s decide in the car.
Victoria: Não tenho certeza. Vamos decidir no carro.

Michael: OK! Do you want me to come pick you up?
Michael: Ok! Você quer que eu venha te buscar?

Victoria: Yes please.
Victoria: Sim, por favor.

Michael: Do you want dinner afterwards at Pizza Mania?
Michael: Você quer jantar no Pizza Mania depois?


When we use “Do you want to” in English, we normally use a verb after the preposition “to”. It is used in questions to find out if someone wants to do something. For example:
Quando usamos “Do you want to” em inglês, normalmente colocamos um verbo após a preposição “to”. Usa-se em perguntas para saber se alguém quer fazer algo. Por exemplo:

Do you want to eat out tonight?
Você quer jantar fora hoje?

Do you want to go to the cinema on Sunday afternoon?
Você quer ir ao cinema no domingo à tarde?

If you want to offer to do something for someone else, use the structure “Do you want me to” + the base form of the verb, for example:
Se você desejar se oferecer para fazer algo por alguém, use a estrutura “Do you want me to” + a forma infinitiva do verbo sem “to”, por exemplo:

Do you want me to help you with your homework?
Você quer que eu lhe ajude com os deveres?

Do you want me to make dinner tonight as you are tired?
Como você está cansada, quer que faça eu o jantar hoje?

We can also use “Do you want” followed by a noun after to offer someone something. For example:
Também podemos usar “Do you want” seguido de um substantivo para oferecer algo a alguém. Por exemplo:

Do you want some water?
Você quer um pouco de água?

Do you want some more coffee?
Você aceita um pouco mais de café?

I hope this has helped you understand how to use these structures. Remember that you can check out units 43 and 45 of the full ABA English online course for more information on this topic.

Now you have learnt a little bit more English, join me on the campus to practice some vocabulary:
YT
Continue aprendendo!
Have a great weekend!

Bye for now!
Priscilla
Priscilla

Your ABA Teacher
Curtiu esta aula?
Compartilhe-a com seus amigos!
Baixe o nosso app
Escute, fale e interprete em inglês onde você quiser, sempre que quiser.
App Store
Play Store

Mais recursos
Confira mais lições de inglês no nosso blog:
Blog

Nenhum comentário:

Postar um comentário

IMAGENS