sexta-feira, 8 de janeiro de 2016

IMAGEM 108



















































































LINKS 40

http://canaldoensino.com.br/blog/tecnicas-para-passar-no-concurso-dos-sonhos

http://canaldoensino.com.br/blog/guia-interativo-gratuito-de-tecnologia-na-educacao

http://canaldoensino.com.br/blog/lancada-serie-de-videos-que-ensinam-esportes-olimpicos

http://canaldoensino.com.br/blog/85-cursos-online-gratis-da-fundacao-bradesco-que-voce-deveria-conhecer-2

http://canaldoensino.com.br/blog/8-cursos-de-ingles-online-gratis-que-voce-deveria-conhecer

http://canaldoensino.com.br/blog/concursos-que-pagam-os-melhores-salarios-do-brasil

http://canaldoensino.com.br/blog/como-aprender-ingles-escutando-musica

http://canaldoensino.com.br/blog/20-profissoes-do-futuro-segundo-especialistas

http://canaldoensino.com.br/blog/9-dicas-para-economizar-nas-compras-de-volta-as-aulas

http://canaldoensino.com.br/blog/15-livros-de-ficcao-mais-populares

http://canaldoensino.com.br/blog/5-licoes-sobre-educacao-que-voce-pode-aprender-com-super-herois

http://canaldoensino.com.br/blog/10-dicas-para-retomar-a-rotina-dos-estudos

http://canaldoensino.com.br/blog/3-idiomas-mais-dificeis-de-se-aprender-no-mundo

http://canaldoensino.com.br/blog/carreiras-mais-promissoras-para-2016

http://canaldoensino.com.br/blog/ferias-saiba-3-maneiras-para-planejar-melhor-seus-custos

http://canaldoensino.com.br/blog/25-melhores-filmes-modernos-em-preto-e-branco

http://canaldoensino.com.br/blog/5-dicas-para-criar-o-habito-de-leitura

http://canaldoensino.com.br/blog/7-atividades-educacionais-para-aprender-brincando

http://canaldoensino.com.br/blog/10-dicas-de-literatura-afro-brasileira-e-africana

http://canaldoensino.com.br/blog/o-que-e-negocio-social


quarta-feira, 6 de janeiro de 2016

ABA INGLÊS 40


Friday Message
25/12/2015
Hello again!

How are you today? I hope you are well.

Today we are going to look at question tags with the auxiliary verb "to do" in English. Remember that we use question tags in English when we want confirmation that something we believe is correct is indeed correct.
Hoje vamos estudar "question tags" com o verbo auxiliar "to do" em inglês. Lembre-se que usamos "question tags" em inglês quando queremos que alguém nos confirme algo que acreditamos ser correto.

If the first part of the sentence is in the present simple affirmative, it is nearly always followed by a negative question tag using "don't" or "doesn't". Exceptions are the verb "to be" and modal verbs.
Se a primeira parte da frase estiver no presente simples e na afirmativa, quase sempre vai seguida de uma "question tag" na negativa, usando "don't" ou "doesn't". As exceções são os verbos modais e o verbo "to be".

Look at some examples:

- You like John, don't you?
- Você gosta de John, certo?
- Yes, I do.
-Sim, gosto.

- We leave for Paris on Monday, don't we?
- Vamos a Paris na segunda-feira, não vamos?
- No, we don't. We leave for Paris on Tuesday!
- Não, não é assim. Nós vamos para Paris na terça-feira!

- She likes pasta, doesn't she?
- Ela gosta de massa, não gosta?
- I think so!
- Acho que sim!

A negative statement is followed by an affirmative"question tag" with the auxiliary verbs "do" or "does".
Uma frase negativa vai seguida por uma "question tag" afirmativa com os verbos auxiliares "do" ou "does".

For example:

They don't have many friends in their new school, do they?
- Eles não têm muitos amigos na sua nova escola, têm?
- No they don't, but I'm sure they will soon meet people.
- Não, não têm, mas tenho certeza que eles conhecerão gente em breve.

- Mike doesn't have much work left, does he?
- O Mike já não tem muito trabalho, certo?
- No, he has nearly finished.
- Não, o tem quase terminado

- You play the guitar, don't you?
- Você toca a guitarra, não toca?
- Yes, I do. I also play the piano.
- Toco, sim. Também toco piano.

When a statement contains a word with a negative meaning, the question tag needs to be positive.
Quando uma frase contém uma palavra com um significado negativo, a "question tag" deve ser positiva.

For example,

- She hardly ever speaks to him, does she?
- Ela quase nunca fala com ele, fala?

- They rarely eat out, do they?
- Eles raramente comem fora, não é?

There you go! I hope this has been helpful for you. Remember that for more information on this topic, you can refer to 
Unit 24 of the online ABA course.

See you next week!

All the best,


ABA INGLÊS 39


Friday Message
18/12/2015
Hello there!

How are you today? I hope you are well and that you are enjoying your Friday!

Can you speak English? Can I help make it easier for you? The questions I am asking are formed by using the modal verb "can." It is a very important modal verb that is used all the time so I am going to show you how and when to use it correctly.
Você fala inglês? Posso ajudá-lo a que seja mais fácil para você? Estas perguntas que eu estou fazendo são formadas em inglês com o verbo modal "can". É um verbo modal muito importante que se usa muitas vezes, então eu vou te ensinar como usá-lo corretamente.

Ready? Let's go!

can is used for the following:
"Can" se usa nos seguintes casos:

- to talk about possibility or ability
para falar de possibilidades ou capacidades

- to ask or give permission
para pedir ou dar permissão

- to make requests.
para pedir coisas

To talk about ability or possibility, "can" is usually placed before the action verb.
For example:
Para falar de capacidades ou possibilidades, "can" geralmente vai colocado antes do verbo de ação.
Por exemplo:

• James is a good sportsman. He can play tennis, football and cricket very well. (ability)
James é um bom esportista. Ele sabe jogar tênis, futebol e críquete muito bem.
(capacidade)

• Cathy can come to the party because she finishes work at 6. (possibility)
Cathy pode vir à festa, porque trabalha até as 6.
(possibilidade)

To form questions asking for permission, "can" is placed at the beginning of the sentence.
Para formar perguntas pedindo permissão, "can" é colocado no início da frase.

To give permission, "can" is placed after the subject.
Para dar permissão, "can" é colocado após o sujeito.

• Can I go to Lucy's party on Saturday night?
Posso ir à festa de Lucia no sábado à noite?

• Can I smoke in this room?
Posso fumar nesta sala?

• You can take my car to work if yours isn't working.
Você pode pegar meu carro para ir trabalhar se o seu não funcionar.

To form questions making requests, "can" is placed at thebeginning of the sentence.
Para formar perguntas, pedindo algo, "can" se coloca no início da frase.

Look at some examples:

• Can I have a coffee please?
Você poderia me trazer um café, por favor?

• Can you please help me paint my house this afternoon?
Você pode me ajudar a pintar a minha casa esta tarde, por favor?

• Can you give me a lift to work?
Você pode me levar para o trabalho?

For negatives we use "cannot" or the contraction "can't", for example:

• You can't arrive late because it's an important day.
Você não pode chegar atrasado porque é um dia importante

• The boys can't go out tonight as they have not finished their homework.
Os garotos não podem sair esta noite, pois não terminaram seus deveres.

• He cannot play in the match as he is injured. ("cannot" is usually more emphatic)
Ele não pode jogar pois está lesionado.
("cannot" normalmente é mais enfático)

I hope this quick lesson has been helpful for you. For more on "can", please refer to Unit 50 and Unit 51 of the online ABA course.

Have a great weekend.

Bye for now!


ABA INGLÊS 38


Friday Message
11/12/2015
Hello again!

How are you? In today's lesson we are going to look at the verb "to be" in the past and how it is used in questions and answers.
Tudo bem? Na lição de hoje vamos estudar o verbo "to be" no passado e como usá-lo em perguntas e respostas.

Let's look at a dialogue between a mum (M) and her son (S) about their days.
Eis um diálogo entre uma mãe (M) e seu filho (S) sobre como foi o dia.

M: How was your day at school?
Como foi seu dia na escola?

S: Fine thanks, Mum. 
Was your day good?
Bem, obrigado mãe. Seu dia foi bom?

M: Yes, it was. I went shopping and had a coffee with my friend Susan.
Foi sim. Fui às compras e tomei um café com minha amiga Susan.

S: Wasn't she supposed to come round for dinner tonight?
Não estava combinado que ela viria jantar esta noite?

M: Yes, she was but she had to cancel because she is not feeling well. 
Were you busy at school today?
Sim, mas ela teve que cancelar, porque não está se sentindo muito bem. Você esteve muito ocupado hoje na escola?

S: Yes, I was.
We have a lot to do before the end of the year.
Sim. Temos muitas coisas para fazer antes do final do curso.

M: Were all your friends there today too?
Estiveram hoje também todos seus amigos?

S: No, they weren't because most of the class went on a science trip so just a few of us were at school.
Não, porque a maior parte da turma foi a uma excursão de ciência, então ficamos poucos na escola.

Here are some of the important rules to remember when using "was" or "were" in the past simple:
Aqui tem algumas das regras mais importantes que você deve lembrar na hora de usar "was" ou "where" no passado simples:

• To form questions we change the position of "was" or "were" and the subject around, for example:
Para formar perguntas trocamos a posição de "was" ou "were" com a do sujeito, por exemplo:

Were you busy at school today?

• With questions containing the question words "which", "when", "where", "why", "how", etc, "was" or "were" just follow the question word.
For example:
Com perguntas que contêm os pronomes interrogativos "which", "when", "where", "why", "how", etc., "was" ou "were" vai logo após o pronome.
Por exemplo:

How was your day at school?

• "Was" or "were" may be used in short answers.
For example, the possible short answers to the question "Were all your friends there today too?" are:

"Was" e "were" podem ser usados com respostas curtas.
Por exemplo, as respostas curtas à pergunta "Were all your friends there today too?" podem ser:

- Yes, they were.
- No, they weren't / No, they were not (para dar ênfase)

I hope this has been helpful for you. Remember that for more information on this topic, you can have a look at 
unit 63 of the ABA online course.

See you soon!

Have a nice weekend.


ABA INGLÊS 37



Friday Message
4/12/2015
Good afternoon!

How are you today?

Do you think you should study more English? Do you think that you might be improving? I'm sure you are 
Rosto sorrindo (preto e branco)
Você acha que você deveria estudar mais inglês?
Acha que você poderia estar melhorando? Eu penso que sim Rosto sorrindo (preto e branco)

The words "should" and "might" are called modal verbs. Modal verbs are very common in English when we want to express possibility, ability and obligation, amongst other things.
As palavras "should" e "might" são "modal verbs" (verbos modais). Os verbos modais são muito comuns em inglês quando queremos expressar possibilidade, habilidade e obrigação, entre outras coisas.

Here is a list of some of the most common modal verbs and the main thing or things they express. This is not an exhaustive list.
Aqui está uma lista dos verbos modais mais comuns e dos principais conceitos que expressam ou indicam.
Mas não são os únicos que existem!

should - advice or suggestions
could - possibility
would - a desire or a wish
might - probability
ought to - advice or suggestions. "ought to" is more formal than "should".
can - ability
must - strong obligation or advice

Look at the following text containing some of the above modal verbs:
Olhe para o uso dos verbos modais neste texto:

Matthew is a doctor. He works at Brighton General Hospital. Matthew must wake up at 6 o'clock every morning in order to get to work on time. He lives 45 miles from the hospital but he doesn't have a car so he takes the train and then a bus. All his friends think he ought to buy a car, but he tells them he can't afford it. Matthew believes people shouldn't buy a car unless it's absolutely necessary and that they shoulduse public transport, because cars pollute the air and cause many diseases.
O Matthew é médico. Ele trabalha no Hospital Geral de Brighton. Matthew tem que se levantar todos os dias às 6 da manhã para chegar a tempo ao trabalho. Ele mora a 45 milhas do hospital, mas como não tem carro pega o trem e, a seguir, um ônibus. Seus amigos lhe dizem que deveria comprar um carro, mas ele diz que não pode arcar com um. O Matthew pensa que a gente não deve comprar um carro a menos que seja absolutamente necessário e que se deveriam usar os transportes públicos, uma vez que os carros poluem o ar e causam muitas doenças.

Here are a few useful things to remember about modal verbs:
Aqui estão algumas dicas úteis para se lembrar sobre os verbos modais:

• We can't put two modal verbs together. Here's an example:
Os verbos modais não podem ir juntos.
Por exemplo:

He might can come to the party.
He might be able to come to the party.
É possível que ele possa vir para a festa

• You can't conjugate modal verbs. For example:
Os verbos modais não podem ser conjugados. Por exemplo:

He musts buy milk later.
He must buy milk later.
Ele tem que comprar leite depois.

• After a modal verb we use the base form of the verb, i.e. the infinitive without "to", for example:
Após um verbo modal usamos o verbo no infinitivo sem "to", por exemplo:

He can to swim. 
He can swim.
Ele sabe nadar

I hope this has helped you understand modal verbs better. For general information on modal verbs, go to 
unit 49 of the online ABA course. You will study each of the verbs in more detail in the subsequent units.

Have a nice weekend!

See you soon!

Best wishes,

IMAGENS